Pages

Thursday 16 June 2011

Rinduku Kembali

     Setiap minggu pasti ku akan bertemu dengan si dia. Tapi kali ini jarak 2 minggu itu pasti akan ku lalui dengan sepi.. Si dia terlalu sibuk menguruskan hal-hal kerjanya..Aku rindu akan senda tawanya.. rindu dengan usik manjanya.. Adakah si dia juga merasa begitu..?

Kala ini.. aku termanggu sendirian.. mengenangkan saat manis dah bahagia bersama si dia.. kadang kala terpamer senyuman pada bibirku.. kadangkala jua terpamer kerutan di dahi.. ergh.. tak banayk beza seperti orang gila.. ya.. orang gila.. orang yang angau dengan cinta.. Cinta.. ? hurm.. sesuatu yang indah dan sukar di ungkap dengan kata-kata.. hati yang merasa bahagia.. hati juga akan merasa derita.. 

Kenapa? Kenapa setiap kali aku merindui si dia, pasti aku merasakan sakit sekali .. sakit untuk menanggung rindu ini.. Ini lah ujian yang harus ditempuhi.. Aku bersyukur pada Allah.. kerna telah memberikan aku kebahagian dan ujian ini.. hanya insan terpilih akan di duga oleh Nya.. 

Ya Allah, Jika aku yang kau pilih untuk menenpuh ujian ini.. Kau berikanlah aku kekuatan dan kesabaran yang tinggi untuk aku lalui ujian dari Mu.. Aku yakin.. disebalik semua ini pasti Kau telah menjanjikan sesuatu untuk ku.. Untuk hamba Mu yang lemah ini.. Tidak pernah aku lupa untuk berdoa kepada Mu.. Sesungguhnya, Engkau lebih mengerti apa yang hambaMu inginkan.. 


No comments:

Post a Comment